100 rokov túžby po opálenej pokožke
Nie vždy ľudia túžili po opálenej pokožke, ako je to v súčasnosti. Aj opaľovanie ako také podlieha módnym trendom.
Avšak už je tomu 100 rokov odkedy ikona Coco Chanel v roku 1923 vstupila na červený koberec v Cannes s opálenou pokožkou a začala prepisovať trendy vo farbe pokožky. Zaujímavosťou je, že to nebol jej cieľ. Stalo sa to viacmenej náhodou, pretože práve prišla z plavby po Francúzskej riviére, kde jej pokožka získala krásny bronzový odtieň.
Zdroj: Wearmee
Do tejto doby bolo totižto opálená pokožka nežiadúca a ženy sa naopak snažili mať pokožku bielu ako padlý sneh. Biela pokožka znamenala, že ste nemuseli pracovať vonku, takže ste boli považovaní za vyššiu vrstvu. Ženy dovtedy bežne nosili počas slnečných dní parazóly, aby zabránili stmavnutiu pokožky.
V roku 1923 po festivale v Cannes sa začala písať novodobá história opaľovania. Ženy urobili čokoľvek, aby získali tmavší odtieň pokožky.
V roku 1929 Vogue nabádali ženy k opaľovaniu a ako povedalHarper's Bazaar : If you haven't a tanned look about you, you aren't part of the rage of the moment." čo by sme mohli preložiť ako: ,,Ak nemáš opálený vzhľad pokožky, nie si súčasťou momentálnych trendov."
Zdroj: Recollection
V 40tych a 50tych rokoch počas vojnového obdobia sa ženy snažili nahradzovať pančušky opálením, ktoré dosiahli použitím čajových sáčkov a omáčky, ktoré si aplikovali na nohy.
Zdroj: Customtan
V 50tych rokoch sa bežne začali využívať odrazky na lepšie dosiahnutie opálenia na tvári.
Zdroj: Customtan
História samoopaľovacích produktov sa začala písať v päťdesiatych rokoch dvadsiateho storočia, keď výskumníčka na Univerzite v Cincinnati menom Eva Wittgenstein náhodou objavila proces samoopaľovania. Eva robila výskum na špeciálnu chorobu detí, kedy sa im neukadal glykogén. Ako liek im podávali peroálne DHA, ktoré sa získava aj dodnes z cukrovej repy alebo cukrovej trstiny. Všimla si, že ak sa tento bezfarebný roztok vylial na kožu po pár hodinách dané miesto zhnedlo. Skúsila to teda na sebe a FUNGOVALO TO! Od tohto momentu sa spustila masová výroba samoopaľovacích produktov.
Medzi prvými bola značka Coppertone s ich produktom Quick Tan - QT. Efekt vždy požadovaný a niekedy sa dosiala neželaná oranžová farba.
Zdroj: Wikipedia
Od 60tych rokov sa firmy neustále snažia vylepšovať samoopaľovacie produkty pre dosiahnutie čo najlepšieho a najprirodzenejšieho efektu.
Od 80tych rokov, keď experti začali biť na poplach s nežiadúcimi účinkami nadmerného slnenia, sa samoopaľovanie dostáva viac a viac do popredia a dnes je samoopaľovanie odvetvie s dvojciferným medziročným rastom a neustálymi inováciami.
Veľký podiel na popularite samoopaľovania majú taktiež celebrity ako Kim Kardashian, Snooki, Selena Gomez, Jennifer Aniston, Megan Fox, Cameron Diaz a mnohé iné, ktoré robia tomuto odvetviu dobré meno a osvetu zároveň.
Produkty na doma, samoopaľovacie nástreky a ďalšie iné produkty, ktoré vám pomôžu dosiahnuť opálenú pokožku sa stali súčasťou každodenného života moderných žien, ktoré sa starajú o zdravie svojej pokožky a zároveň si užívajú bronzový odtieň.
Zdroje:
1) https://sienna-x.co.uk/the-golden-history-of-fake-tan/
2) https://www.elle.com/uk/beauty/body-and-physical-health/a10464/a-brief-history-of-tanning/
3) https://www.artesiantan.com/blog/history-of-fake-tan/
4) https://fashionista.com/2016/07/history-of-tanning
6) https://customtanco.com/blogs/the_tan_authority/14462965-the-evolution-of-tan-the-history-of-the-rise-and-rise-of-the-fake-tan